Hoe wij als ondernemers onze eigen SEO doen.

Het is vandaag 16/12/2018

Gratis / Freemium Tools

Hieronder twee tools die erg handig zijn!

Quick Wins

Pagina titels

De SEO pagina titel geeft een voorproefje van wat er op een pagina staat. Heet de pagina ’10 tips voor bloggen,’ dan zal de pagina in 99% van de gevallen deze 10 tips weergeven. En dit is belangrijk om te weten, omdat een pagina titel een van de eerste elementen is die door Google wordt ingelezen.

Twee veelgemaakte (en gemakkelijk verbeterbare) fouten op websites van ondernemers

  1. Pagina’s die geen titel hebben: Als een pagina geen titel heeft, mis je een kans om Google te laten weten waar die pagina over gaat. Uiteraard staat er tekst op een pagina, en dat helpt. Maar het gaat hier over SEO optimalisatie. En een van die optimalisaties is de titel van een pagina.
  2. Pagina’s die een korte of te weinig zeggende titel hebben: Als we het bovenstaande voorbeeld nemen, ’10 tips voor bloggen,’ dan zegt dit een stuk meer over de pagina dan als de titel ’10 tips’ was. Als je specifiek bent in hoe je de pagina noemt, dan kan dit een stuk helpen.

Meta omschrijvingen

Een meta omschrijving is het stuk tekst wat mensen in Google zien. Hier hebben we de kans om mensen te informeren en overhalen om op onze pagina te komen.

Een veelgemaakte fout onder ondernemers

Het niet invullen van een meta omschrijving: Geeft jouw pagina unieke inzichten, maar laat je dit niet van tevoren weten? Dan kan dit ervoor zorgen dat mensen jouw pagina simpelweg overslaan. En dat is niet nodig! Leg uit waarom het uniek is en geef ze een voorproefje!

Hoe kun je dit zelf oppakken?

Mensen willen weten dat ze hun tijd niet verdoen. En ze willen weten dat ze bij jou op het juiste adres zijn. Waarom klikken mensen anders? Geef mensen het gevoel dat ze op het juiste pad zijn en dat jij iets voor ze hebt wat het doel behalen sneller maakt.

Interne links

Een interne link is een link van pagina A (op jouw website) naar pagina B (op jouw website). Dit t.o.v. een externe link (pagina A op jouw website naar pagina B op een andere website).

Een veelgemaakte fout onder ondernemers

Geen interne links: Kijk eens naar wikipedia en hoe gemakkelijk het is om van een pagina naar een andere te gaan, als je meer informatie nodig hebt. Dit wordt zo gemakkelijk gemaakt m.b.v. interne links!

Hoe kun je dit zelf oppakken?

Maak een overzicht van alle pagina’s op jouw website en verwijs relevante pagina’s naar elkaar toe. Heb je bijvoorbeeld een pagina over bloggen en een pagina die een cursus aanbiedt over bloggen? Verwijs deze dan op een zo natuurlijk mogelijke manier naar elkaar toe!

Extra Kennis

Pagina titels

Meta omschrijvingen

Interne links

Voor meer informatie kun je naar mijn homepage gaan: https://brynvannuissenburg.nl.

Of kijk wat ik als seo specialist doe.

Als up and coming SEO specialist haal ik erg veel plezier uit het optimaliseren van websites.

Specifiek het optimaliseren voor Google!

Voor meer informatie ga je naar mijn Google+ profiel SEO bedrijf Den Haag.

Of connect hier met mij op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/brynvannuissenburg