Bryn van Nuissenburg – SEO consultant Rotterdam

Getypt vanaf de laptop van Bryn van Nuissenburg

Vandaag, 19/09/2018

Welkom op deze pagina! Als je hier bent beland, kan ik me voorstellen dat het:

A) Goed gaat met de business, maar je wat extra’s wilt, bijvoorbeeld omdat je de concurrenten voor wilt blijven.

Of..

B) Dat het vroeger beter ging dan nu, dat het niet zo lekker loopt als dat je eigenlijk hoopt, en dat je weet dat je iets met SEO moet doen.

In welke situatie je nu ook zit, ik ben hier om jou te vertellen dat je eindelijk op de juiste plek bent.

Een veelvoorkomend probleem is dat mensen SEO technieken toepassen die mooi klinken in blogs, maar die in het echte leven niet goed werken. Dit leidt tot dromen die in duigen vallen, en tot concurrentie die onoverkomelijk lijkt.

En wanneer dat het geval is, geven veel mensen de strijd op.

Ik weet hoe dat voelt. Ik weet hoe het voelt om een website op te zetten, en daarna niet de gehoopte cijfers te zien. Niet de gehoopte cijfers qua rankings in Google, niet de gehoopte cijfers qua website bezoekers, of niet de gehoopte cijfers qua telefoontjes die je binnenkrijgt. Dat heb ik ook gehad, 1 keer, in 2014, in een andere markt, met m’n allereerste website. En ik besloot toen dat ik dat niet meer mee zou maken.

Want als het muisstil is, geeft dat meestal iets aan, en dat is dat er iets fout zit.

Aan de andere kant weet ik sinds dien ook hoe het is om aan de top te staan, wetende dat er nieuwe concurrenten bijkomen, en wetende elke andere concurrent erop uit is om jou van jouw troon te stoten. En hoe meer concurrenten er zijn, hoe groter de kans dat je lager in de zoekresultaten verschijnt, of hoe groter de kans dat je voor minder zoektermen vindbaar wordt. En dan heb je 2 keuzes.

Optie een: Doe niets, wacht, en ‘hoop’ dat ze niet zo goed zijn als dat je denkt. Want als ze wel zo goed zijn, of als ze elke maand drieduizend tot tienduizend euro aan marketing activiteiten uitgeven (dat zijn de kosten van een klein Full-Time marketingteam), dan is de kans groot dat ze snel op je inlopen, en je misschien zelfs inhalen.

Optie twee: de optie die nu voor het oprapen ligt, en dit is de optie die ik kies. En dat is maatregelen nemen. Niet afwachten, maar doen. Proactief bouwen, en jouw concurrentie voorblijven. (Niet alleen voorblijven, maar ook verder bouwen!)

Bouwen met wat? En hoe? Met de tactieken en strategieën die ervoor zorgen dat ik bijvoorbeeld:

  • Elke maand 760 bezoekers op 1 pagina krijg, dit is niet de hele website, dit is slechts 1 pagina!
  • De vertoningen in Google voor een Engelstalige webshop met 900% deed stijgen, en dat in 6 weken tijd!
  • Al jaren nummer 1 posities in Google heb, en houd, omdat ik maand in, maand uit, blijf investeren in de toekomst.