Welkom! Op de FAQ Pagina.

Op deze pagina lees je veelgestelde vragen. De antwoorden op deze vragen zullen je helpen met het oriënteren en zullen je een beter beeld geven van SEO en content marketing.

Q: Ik zoek mooie foto’s voor mijn website, weet jij waar ik ze vandaan kan halen?

A: Een aantal websites waar ik naar kijk, wanneer ik op zoek ben naar nieuwe foto’s zijn pexels.compixabay.com en stocksnap.io. Vul een term in, en bekijk of er iets leuks tussen zit. Afhankelijk van wat je zoekt, helpt het om de termen in het Engels in te typen.

Q: Welke vragen moet ik stellen aan een SEO zodat ik weet met wie ik ga werken?

A: Dit is een vraag die het altijd goed doet. Het is erg belangrijk dat je bij de juiste SEO partij aansluit! En ik snap dat het lastig is.

Waar moet ik beginnen?

Voordat je contact opneemt met een SEO agency, is het belangrijk om 3 punten na te gaan. Deze punten zijn rankings, reviews en de gut-check.

Wanneer een SEO specialist goed rankt voor begeerde termen, is het waarschijnlijker dat deze SEO hetzelfde voor jou kan doen.

Zoek op termen als ‘SEO consultant’, of ‘SEO + stad’.

Woon je in Den Haag, tik dan in: SEO Den Haag. Woon je in Amsterdam, tik dan in SEO Amsterdam.

Kijk wie er op de eerste pagina staan.

Ok.

Het volgende wat je doet is het kijken naar reviews.

Kijk op de Google Mijn Bedrijf pagina. Kijk op de LinkedIn! Kijk op de Facebook Pagina’s.

Hoe praten andere mensen over deze partij?

Als je dit hebt gedaan, ga je naar de laatste stap voordat je een SEO partij benadert.

Het laatste wat je doet voordat je een SEO expert benadert, is de gut-check.

Hoe voel jij je bij dit bedrijf?

Lijkt het je leuk om samen te werken?

Denk je dat je er happy van wordt?

Denk je dat ze je echt gaan helpen?

Dit zijn belangrijke factoren, zeker als je ziet dat een SEO traject rond de 6 maanden ligt.

Q: Hoe werkt SEO in combinatie met content marketing?

A: Content marketing en SEO gaan hand in hand samen. Een website die goed rankt, maar geen converterende content heeft, zal weinig tot geen klanten binnenhalen. En een website met veel content die niet rankt zal ook niet veel goed doen in de zoekmachines.

Een simpele ‘one-two’:

SEO helpt je met bezoekers naar de website krijgen en goede content converteert.

Of die conversie nou het doorklikken naar een andere pagina is, of het invullen van een aanvraag formulier.

Q: Hoe schrijf je content die heel veel gedeeld wordt op social media?

A:

Q: Hoelang duurt het voordat SEO werkt?

A: Een goede vraag. En ik snap dat het je bezighoudt. Het ligt aan een aantal factoren. Is er heel weinig concurrentie, is de kans groter dat je snel op de eerste pagina staat. Is er een heleboel concurrentie, en hebben zij solide websites, dan duurt het langer.

Een mooie richtlijn is 3 maanden voordat er echt een verandering in komt.

Met een notitie: 6 maanden voordat de resultaten wenselijk zijn.

Het is een kwestie van geduld, voor het grootste gedeelte.

Q: Waar zit nou echt de waarde van een SEO specialist?

A: Voor zover ik het kan uitleggen, is dat we het vertrouwen van de website opbouwen in de ogen van Google en andere zoekmachines. In de meeste gevallen is het nodig om eerst een goed fundament op te zetten, waar we later op kunnen bouwen.

Dit vanuit SEO technisch oogpunt gezien.

Het begint meestal met het richten op kleinere termen, waardoor mensen bekend raken met jouw website.

Hoe meer je op de eerste pagina staat, hoe meer mensen bekend raken met de website.

De waarde van een SEO specialist zit hem in het feit dat hij weet wat er moet gebeuren en waar we ons eerst op richten.

Dat is het grote plaatje. Meer details kan ik bijvoorbeeld telefonisch uitleggen, omdat er meerdere nuances meespelen uiteraard.

Q: Kan je meer vertellen over de opbouw van de kosten?

A: Natuurlijk. In principe gaat het om maandelijkse kosten, per term waar mensen op zoeken. Over het aantal maanden kan ik van tevoren zeggen dat je aan 6 maanden moet denken voor een eerste pagina ranking.

Dit ligt natuurlijk wel aan meerder factoren, zoals hoe jouw website er nu voor staat, hoeveel pagina’s jouw website heeft, hoeveel vertrouwen de website heeft opgebouwd in de ogen van de zoekmachines, wat de concurrentie doet, en in welke markt je zit.

Het kan zijn dat het korter duurt, het kan zijn dat het langer duurt, door bovenstaande factoren.

Q: Kan je een inschatting van de kosten geven?

A: Ja, dat kan. Neem even contact met me op, zodat ik kan bespreken wat ik van je nodig heb voordat ik die inschatting kan doen.

Meestal is dit de URL van jouw website en de URL’s van een aantal concurrenten. Dit geeft een basis waarop ik handmatige analyses kan loslaten, en een inschatting kan doen van de maandelijkse kosten.

Q: Sta je op de eerste pagina voor termen die niet SEO gerelateerd zijn?

A: Jazeker. Hieronder twee voorbeelden.

Voorbeeld 1 “loodgieter spoed achthoven”

screenshot van organische rankings in Google

Voorbeeld 2 “mindfulness amsterdam oost”

screenshot mindfulness amsterdam oost

Q: Ben je Google geaccrediteerd?

A:  Deze website staat hoog op de eerste pagina voor de volgende termen:

  • SEO consultant Den Haag
  • SEO expert Den Haag
  • SEO specialist Den Haag
  • SEO Den Haag
  • SEO consultant
  • Domein authoriteit meten

Als je vraagt of ik officiële documenten heb, van Google zelf, zeg ik nee.

Vraag je dan maar af of een officieel document betekend dat je automatisch op de eerste pagina staat?

Q: Ben je een Google partner?

A: Ik ben een Lokale Gids voor Google, niveau 2.

Een aantal voordelen zijn dat ik mee mag doen aan door Google gehoste workshops en Hangouts, en dat ik vroegtijdig toegang krijg tot nieuwe Google producten.

Deze kennis heeft me geholpen om in de MAPS te komen, zoals hieronder te zien.

Voorbeeld 1 “seo specialist den haag”

google maps screenshot

Voorbeeld 2 “seo den haag”

seo maps screenshot

Als je vraagt of ik examens heb gehaald, en daarvoor een badge heb ontvangen, is mijn antwoord, per 31 mei 2016, nog niet.

Q: Hoe onderscheid jij je van andere SEO’ers?

A: Weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik begin met wat ik weet en niet snel een conclusie trek.

In de meeste gevallen weten SEO’ers die op de eerste pagina van Google staan wel hoe de vork in de steel steekt, en is het een kwestie van de juiste fit vinden.

Zowel voor de SEO’er als voor u, de klant.

Verder weet ik dat ik in de #1 ben in de organische resultaten sta als je in Google.nl intypt:

  • SEO consultant Den Haag

Q: Best interessant dit SEO verhaal, waar kan ik ‘t leren?

A: Hier: site seo.